Safari enzo - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu Safari enzo - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

Safari enzo

Blijf op de hoogte en volg yvonne

22 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Zo eindelijk weer even tijd na onze Safari!
Maandagochtend zijn wij in Mombasa naar een werkplaats geweest waar de mensen hout bewerken , dieren, schalen, beelden etc. Geweldig om te zien en de mensen waren zo aardig om uit te legggen hoe en wat zij doen. Echte kunstenaars zowel mannen als vrouwen.
Er zijn daar 2 winkels waar de spullen worden verkocht, de mensen hebben dus werk en hun produkten worden ook nog verkocht! De eerste winkel is voor de toeristen dus hogere prijzen en de 2e winkel is speciaal voor vrijwilligerwerkers. Ech grappig want wij moesten ons eerst melden bij de manager en daar kregen wij een papiertje mee dat wij in de 2e winkel spullen mochten kopen, achteraf bleek geen een vrijwilliger dit meegemaakt te hebben ha ha, hebben wij weer maar het was een stuk goedkoper:)
Wij waren deze keer met een taxi want wij hadden onderhand behoorlijk zware rugtassen maar wij hebben dit niet verder verteld want het is toch een beetje decadent om met een taxi te reizen maar het was de moeite waard(volgens Christa de beste uitgave ooit die wij in deze weken gemaakt hebben ha ha )

Eindelijk weer op onze eigen stek, ons huis, en daar was het druk want de groep van de sociaal Safari waren er ook voor een paar dagen dus ipv met zijn tweetjes met z'n 4tjes in de slaapkamer, effe wennen!
Dinsdag met deze tijdelijke vrijwilligers geknutseld op onze school en buiten spelletjes gedaan, gelukkig waren de kinderen weer blij om ons te zien maar door alle aandacht waren de kinderen super druk pff
Zelf zijn wij voor de kinderen maskers gaan maken, maskers met een vorm zoals een driehoek, cirkel, driehoek etc zodat de kinderen de vormen goed kunnen leren.
En s ávonds met de hele groep in het restaurant van de lodge gegeten, voor ons de eerste keer en waarschijnlijk ook de laatste want Phoebe kookt elke dag heerlijk voor ons.

Woensdag weer verder gewerkt aan de maskers voor de kinderen en later leuke foto's gemaakt.
Om alle kinderen een keer op de foto te krijgen hebben wij 3 klasse foto's gemaakt en 1 schoolfoto met alle kinderen , de kinderen vinden het echt te gek om op de foto te gaan, constant hoor je picture!picture! en dan willen zij het liefst gelijk de foto zien en vooral je toestel pakken met die kleine grijpgraage vingertjes.
In de middag gingen de tijdelijke vrijwilligers weer weg, het was gezellig maar nu hebben wij eindelijk onze eigen kamer weer terug, het is onderhand ook echt ons plekje, onze bedden mochten ook niet gebruikt door anderen! zo is dat