De laatste schooldag voor de kinderen en voor ons. - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu De laatste schooldag voor de kinderen en voor ons. - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

De laatste schooldag voor de kinderen en voor ons.

Blijf op de hoogte en volg yvonne

01 Maart 2013 | Kenia, Msambweni

De laatste schoodag voor de kinderen ivm de verkiezingen, en voor ons omdat wij morgenochtend weer naar huis vliegen.
Zoals het gaat in Kenia met afspraken zouden de kinderen tot 2 uur op school blijven (hadden wij tijd zat om nog wat leuks te maken) kregen wij gisteravond te horen dat de kinderen om 12 uur naar huis gaan!
Dus dat werd nog hard werken met ongeveer 50 kinderen en vreg beginnen want 10 uur moest het klaar zijn!
Voor groep 2 hadden wij hun handjes getekend en uitgeknipt en konden zij die zelf in kleuren en versieren met een sticker. Onze handen weer in het midden.
Voor de allerkleinsten hadden wij vingerverf, wij smeerden 1 handje in met verf en die drukten wij af op een groot stuk papier. En dat was zo grappig om te zien, de meest kinderen stonden te tippen van plezier en sommige vonden het eng, geweldig hoe blij de kinderen dan zijn dat er wat gemaakt wordt samen. Ook juf Esther moest er aan geloven en Nduku (assistente van de juf) en Christa ha ha , zij had oranje verf op haar neus en wangen en voorhofd! Dit vonden de kinderen nog leuker:)
Ik geloof niet dat ik hier wat mee te maken heb gehad hi hi.

Om 10 uur waren wij klaar met de werkstukken die tzt in de ruimte van de leraren (de juf en de leraar) worden opgehangen.
Hierna werden de ouders op school verwacht en werd er een heel lang verhaal verteld over de leerlingen in Swahili, wij verstonden er dus niks van tot er iets verteld werd over krullen, lange haren en djungu(blanke) en iedereen keek naar Chrisa! Ha ha dit was overduidelik te begrijpen.
Van elke groep werden de beste 5 kinderen naar voren gehaald en hoe verlegen die kinderen daar dan staan !
Nog 1 keer terug naar de klas waar zij voor ons een leuk lied hebben gezongen met dans en al en ls asfcheidspresentje hadden wij kleine zakjes met snoepjes en stickers uitgedeeld. Nu dat maakte het afscheid nemen wel zo makkelijk want de ogen waren alleen maar op die snoepjes gericht, scheelde ons ook wat tranen eerlijk gezegd.

Als laatste afscheid genomen van Esther en Nduku en natuurlijk de mensen van Mbuyu beach waar wij bijna elke dag wel even het zwembad indoken , een douche namen, koffie dronken of een heerlijk sandwich aten! ja dat was zo slecht nog niet!
Ook de koeien kwamen nog even langs over het strand om ons uit te loeien. Echt een gek idee om morgen weer in de kou te zitten, wij gaan de warmte missen:)

Phoebe nog heerlijk voor ons gekookt, chapatti met bruine bonen(bruine bonen en een lange vlucht?) en uiteindelijk na veel geworstel met onze koffers in de achterbak bracht Peter ons naar Mombasa naar het Doingoood huis waar wij nog een paar uurtjes zouden slapen want om half 4 werden wij weer naar het vliegveld gebracht. Ons vliegtuig vertrok om half zeven dus dat was een kort nachtje. En als je dan eenmaal naar huis gaat dan is het goed en kijken wij terug naar een paar intensieve,
emotionele,zeer warme weken die wij voor geen goud hadden willen missen.
Wat een geweldige ervaring!

Hakuna Matata!!

• 02 Maart 2013 - 08:05

Rina:

Hoi Yvon, Als je dit berichtje leest ben je al weer lekker in je eien huisje.
    Ik heb genoten van jou berichtjes en wil nog veel meer verhalen van je horen.
    Eerst maar even een beetje bij komen en ik zie je maandag goetjes Rina

• 02 Maart 2013 - 13:06

Janna:

Welkom terug in ons koude landje! Je zult in het begin nog best wat heimwee hebben naar de kindjes en alle anderen. Hoeveel van die ukkies hebben jullie meegenomen ;-) ? Yvon, heel veel sterkte met wennen en ik hoop je verhalen live gauw te horen! XX

• 02 Maart 2013 - 19:36

Debby:

Geweldig wat jullie allemaal hebben meegemaakt en gedaan. X tot binnenkort :-)

• 03 Maart 2013 - 12:00

Karin:

Hallo Yvonne,

Welkom thuis. Ik wil maandag de verhalen horen hoor!

Groetjes,
    Karin

• 03 Maart 2013 - 12:03

Anoushka:

Welkom thuis Yvon, gezellig hoor dat je er weer bent . Jullie hebben wel een fantastische tijd gehad en wat een mooie dingen hebben jullie gedaan en gezien. Petje af hoor!

Zie je van de week.

Liefs, Anoushka