dinsdag 24/2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu dinsdag 24/2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

dinsdag 24/2

Blijf op de hoogte en volg yvonne

26 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Dinsdag 24/02

Zo vandaag voor de verandering met Rent (de man van Jennifer)op pad geweest. Hij gaat bijna elke dag in de middag naar de township om kinderen wat te laten spelen en wat te leren.
Vandaag werd dat een plantje kweken door middel van eenspercieboon zaadje te potten, om dit alles zo goedkoop mogelijk te doen gebruikten wij frisdrank flessen die wij door midden zaagden zodat de onderste helft een pot werd en Gerda boorde wat gaatjes in de bodem, ongeveer 60 potjes was het resultaat, pff .

Na schooltijd kwamen de kinderen binnen en werd er eerst met de bal gespeeld en dat in deze warmte maar het was leuk om te doen. De ene dag komen er 10 kinderen en de andere keer misschien 40.
De kinderen leren engels op school maar spreken het heel slecht dus de communicatie blijft lastig, vertel dan ook maar dat uit het zaadje een plantje komt???? handen en voeten werk dus.
Als uiteindelijk het potje gevuld en klaar is gaan de kinderen met een zakje chips weer naar huis, het is dankbaar werk om te doen.
Op de terugweg naar huis nog even bij een oude dame(Georgina) van 81 langs geweest om haar ogen na te kijken, Rent heeft een grote tas met verschillende brillen en de dame kreeg een bril op haar neus net als die van mij en zij kon haar bijbel weer lezen ! Als extra kreeg zij nog een zonnebril op haar veels te kleine koppie !
Georgina wordt morgen 82 dus een kadootje kon niet uitblijven, ook wij worden op haar verjaardag verwacht.