dinsdag3/3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu dinsdag3/3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

dinsdag3/3

Blijf op de hoogte en volg yvonne

03 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vandaag weer naar literatuur project (bijscholing)geweest en deze keer was het onderwerp creatief bezig zijn dus wij gingenmet de kinderen bomen maken.
Eerst moesten de kinderen hun handje natrekken en daarna uitknippen, de handjes werden vastgeniet aan een stukgesneden bovenkant van een cola fles en zo onstond er een boom met blaadjes.
De leeftijd van de kinderen varieerden van 5 to 8 jaar en ik verbaas mij nog steeds hoe slecht de kinderen kunnen knippen, de schaar wordt niet veel gebruikt met de kleine kinderen.
Ook deze keer weer 2 scholen gehad en de kinderen vonden het heel leuk om te doen, weer eens wat anders dan tellen en leerspelletjes doen.
Na de lunch op naar de pre-school waar alleen nog de jongste kinderen waren, het was een warme dag en de kinderen waren niet te stoppen met spelen. Jammer genoeg is de taal toch een probleem , engels spreken zij bijna niet en wij geen xossa(taal met een klik).
Bezweet en stoffig konden wij weer naar huis, uitpuffen en wat eten want morgen worden Christa en ik om 7 uur verwacht in de soupkitchen(eten klaarmaken en dan rondbrengen in de township)