donderdag 5/3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu donderdag 5/3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

donderdag 5/3

Blijf op de hoogte en volg yvonne

06 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Vandaag voor de laatste keer naar de pre-school en wel voor de hele dag! nou dat hebben wij geweten :-}
Eerst was de jufrouw bezeg met wat rekenwerk, simpele sommetjes wat de kinderen moesten overschrijven van het bord en daarna was de klas voor ons, Christa , Gerda en ik, de juf ging naar een andere ruimte wat schrijfwerk doen en wij verdeelden de groep in 3 zodat wij alle 3 wat anders met de kinderen konden doen.
Er was vast storm op komst want de kinderen hadden er niet zoveel zin in, een paar wel maar het gros was aan het klieren, en de taal blijft toch elke weer een probleem.
Uiteindelijk maar heel veel kinderliedjes gezongen in het Nederlands en Engels en dat werkt altijd bij deze kinderen, de kinderen zongen zelf een liedje in t Xhosa maar dat was voor ons geen doen ha ha , eigenlijk werden wij een beetje uitgelachen.
Na de lunch gaan de grotere kinderen naar huis en blijven de kleintjes nog wat langer maar vandaag was het rustig, het weer was wat minder en veel kinderen werden al vroeg opgehaald.
Een grote broer of zus komt ook vaak een kleiner broertje of zusje ophalen en dat geeft toch wel wat verantwoording voor een kind maar zo werkt dat blijkbaar hier.
Stel je maar voor dat een meisje van 7 of 8 jaar haar broertje of zusje van 3 op haar rug mee naar huis neemt, niet voor te stellen in nederland(gelukkig).
Na school wat boodschapjes gedaan en na een verfrissende douche aan de overkant gegeten(restaurant de Links)als afsluiting van deze dag.