Lazy weekend - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu Lazy weekend - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

Lazy weekend

Blijf op de hoogte en volg yvonne

03 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Zaterdgochtend toch maar mijn stoute (hardloop)schoenen aangedaan,lekker vroeg dan is het nog niet zo warm dacht ik zo. Het zandpad richting strand en over het strand weer terug! Het voelde als een halve marathon maar waarschijnlijk niet meer dan 3 km ha ha woensdag nog maar een keer!
En vandaag met Leonard en Phoebe(enige leraar en zijn vrouw die heerlijk voor ons kookt naar Diani beach geweest, een toeristische badplaats met een gigantisch lang en breed strand! en voor de toeristen kamelen en de nodige verkopers. Alles natuurlijk een stuk duurder.
Eerst een wandeling van 2 uur over het strand gemaakt, Leonard achter gelaten met zijn krant en de tv!voetbal! Vreselijk gelachen met de verkopers op het strand eerst proberen zij je van alles aan te smeren maar omdat wij Phoebe bij ons hadden was dat snel bekeken :)
Ik heb nog geprobeerd Christa te verkopen voor 3 kamelen maar dat was teveel van het goede voor de verkoper ha ha .
En na onze heerlijke pizza(zo toeristisch dus) gezwommen in de zee, als het hier eb is dan komt het water niet hoger dan je knieen voor zo,n 40 a 50 meter, misschien wel langer. Best raar en lijkt een beetje op een sunami maar dan net niet.(gelukkig)
De rit met de matatu blijft echt ongelooflijk! met hoeveel je toch in een busje kan is echt onvoorstelbaar, vaak blijft de schuifdeur van de bus open en steken er 3 paar billen uit!
Ik ga nog steeds achteruit een busje uit, het is zo krap en ik ben niet zo soepel meer:)over 4 weken spring ik als een gazelle de bus uit!
En zondag ochtend naar de kerk, veel bidden en deze keer een bijbelstudie en of wij ook maar mee wilden doen, nee bedankt voor deze keer liever gingen wij bij de kindjes zitten, maar het zingen en dansen dat blijft geweldig, wij verstaan er niks van maar dat is geen probleem! Toch stiekem iets eerder de kerk verlaten maar dat moeten wij volgende week goedmaken , een week om over na te denken!
Na deze vermoeiende ochtend(dans en zang)geluierd bij het zembad van het hotel en nog maar een wandeling gemaakt over ons eigen strand.En door het eb konden wij om een rots heen lopen ipv over de rots, ha ha en nog waren wij verbaasd??toch last van de warmte!
Ben benieuwd wat morgen ons gaat brengen!

• 03 Februari 2013 - 17:08

Janna:

Groot gelijk, zo'n day off! Beetje bijtanken voor komende week. Yvon, wil je Chris gewoon weer mee naar huis nemen? 3 kamelen kunnen samen niet half zo goed volleyballen als Christa.
    Succes voor komende week! XX

• 03 Februari 2013 - 17:11

Annelous Zeijlemaker:

Leuk om te lezen Yvonne, wat jullie allemaal mee maken!

• 03 Februari 2013 - 17:17

Rina:

Hoi Yvon.

Wat een leuk verslag. Even lekker ontspannen op het strand en zwembad. Jullie krijgen dus lekker te eten. De contrasten zijn ook daar erg groot tussen arm en rijk. Je bent trouwens goed op dreef met je verslagen Ga zo door zou ik zeggen. Nou groetjes maar weer en kijk al weer uit naar het volgende verhaal
    xx

• 03 Februari 2013 - 17:17

Marcel:

Hoi Yvonne, leuk om alles te lezen. Tja dat je niet meer zo soepel bent hebben we gemerkt in Kameroen.
    De hele groep van ons springt over een klein watertje en Yvon............valt erin haha. Doe maar even rustig aan en voorzichtig.
    Het is goed om te lezen dat je kan relaxen en je redelijk kan verzorgen. Hoe is het eten eigenlijk want daar schrijf je weinig over.
    Oja...... kamelen kunnen niet in een vliegtuig...........succes verder.

• 03 Februari 2013 - 17:32

Titia:

Hoi Von,

Wat ben ik toch trots op je met alles wat je doet! Ik geniet volop van jouw verslagen. Hoop dus ook dat er nog veel zullen volgen. Ik praat veel met vrienden over jouw prestaties en alles wat je doet.
    Ons afspraakje om samen eens lekker een weekendje weg te gaan weegt hier niet tegen op, maar ondanks dat, we gaan het laten plaatsvinden hoor! Geniet lekker van jouw 'zijn' daar,ik kijk in elk geval uit naar jouw volgende verslag.
    xxx
    Titia

• 03 Februari 2013 - 17:43

Karin:

Hee Ma GOGO!
    Leuk om je verhalen uit Kenia te lezen!
    Pas je wel op met over het water springen op het strand ;)
    Groetjes Karin!

• 03 Februari 2013 - 19:01

Vera:

Toch wel leuk dat jullie even met z'n tweetjes ertussen uit kunnen, vaker doen!
    Hoop volgende week ook weer snel om is en dat jullie weer samen kunnen relaxen.
    Allemaal de groeten daar.

• 03 Februari 2013 - 22:30

Michel:

hoi ,
    Stap 1 is gezet Yvonne in de kerk, al is het zingen met de kinderen ............Stap 2 volgende week voor de bijbelstudie.............Stap 3 Rol bij Joop van de Ende als non in Sitsters act . Succes en groet Michel

• 04 Februari 2013 - 09:46

Annabel:

Hoi Yvon,

Heel leuk om al je reisverslagen te lezen.. maar wat zal het confronterend zijn! Wat hebben wij het toch goed hier heh. Heel veel plezier en succes de aankomende week weer!

X Annabel