woensdag 18/2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu woensdag 18/2 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

woensdag 18/2

Blijf op de hoogte en volg yvonne

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

woensdag 18-2
Vandaag op pad naar Alexandria waar het JJH foster House(een plek voor wees-en achtergelaten kindeen) staat. Met deze kinderen gaan wij aankomend weekend een weekendje weg(betaald door st Nemato) en volgende week zijn wij nog een week in het Fosterhouse.
Het blijft moeilijk om te zien in welke omstandigheden kleine kinderen wonen en verzorgd worden. Voor mijn gevoel is er te weing aandacht voor de kinderen en als je ziet hoe blij kinderen worden van wat aandacht, liedjes zingen, spelen , beetje knuffelen.
Het is dan ook goed om weer even weg te gaan, dit klinkt heel dubbel maar je moet jezelf beschermen.
Je zou ze allemaal mee willen nemen , lekker in bad stoppen, goed aankleden en heel veel aandacht geven.
In de middag stond er een soort van bijscholingscursus voor leerkrachten op het programma en daar waren wij voor uitgenodigt , op z'n Afrikaans begin je natuurlijk een half uur later :-)
en een opdracht was observeren! denk aan RKZ cursus ha ha Christa en ik keken elkaar aan van nee he ! niet weer maar uiteindelijk gingen wij met wat goede tips weer naar huis.
Het gaat erom dat je met weinig en vooral goedkope spullen kinderen toch wat kon leren door het vooral te laten zien ipv alleen maar te benoemen.
Dus vanaf nu bewaren wij de flesdopjes(kan je mee rekenen of een spelletje meedoen}lege plastic flesjes(kan je van alles in stoppen om geluid mee te maken)genoeg te bedenken en het hoeft niet duur te zijn .
Morgen gaan wij helpen in een klasje met gehandicapte kinderen dus op tijd naar bed !