Zondag Boknes - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu Zondag Boknes - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

Zondag Boknes

Blijf op de hoogte en volg yvonne

24 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zondag 22-2

Een hele koude nacht achter de rug met veel wind en regen, wij hadden niet genoeg aan onze lakens maar wij hadden ook geen dekens jammer genoeg. Eeerst maar een lekkere warme douche om op te warmen en alweer kregen wij koffie op onze kamer, luxe.
Tijdens ons ontbijt heeft Molly(moeder van het JJH fosterhouse) wat verteld over de achtergronden van deze kinderen hier, de verhalen zijn te heftig en te schreinend voor woorden. De kinderen blijven tot hun 18e in het fosterhouse en dan hoop je maar dat zij goed terecht komen.

Het zonnetje scheen en al snel met alle kinderen naar het strand maar eerst moesten alle spullen en tassen weer in het aanhangwagentje, de grote kinderen hielpen de kleintjes en snel was alles opgeruimd.

Het strand was vandaag geweldig, zon en weinig wind, en bijna alle kinderen lagen in het ondiepe water te spartelen. voor mij was het water echt te koud!
Als afsluiting van dit leuke weekend werd er een poiki gekookt in een grote potti, aardappelen, groente , kip dit alles staat een paar uur te pruttelen in een grote pot op een vuur.
En dan moeten alle kinderen in een grote kring op het gras gaan zitten en krijgen zij een bord met poiki en brood erbij, het smaakte prima .
Ellen was onderhand met Jennifer en Pia en Jenny gekomen om ook van die heerlijke poiki te genieten, Jennifer is de gastvrouw van het B&B waar wij de komende week zullen verblijven.
Toch nog 1 x naar het strand geweest maar de kinderen mochten niet meer zwemmen want alle kleren waren al ingepakt, jammer maar mislukt ha ha kan ook niet anders toch !

Na veel hugs en nog meer hugs eindelijk naar Alexandria naar ons nieuw onderkomen, onderweg giraffen gespot en zeebra's en impala's.
Nog even wat boodschappen gedaan voor het avondeten maar jammer genoeg geen koelkast en gasfornuis in het keukentje in onze kamer. Dan wordt t dus all inclusief, je moet hier wel een beetje flexibel zijn.

Even rust na dit drukke weekend en in de avond met Jennifer gesproken over de problemen hier in Zuid-Afrika en hoe zij en haar man kinderen en gezinnen proberen te helpen en te ondersteunen niet door middel van alleen maar geven.
Werd het toch nog laat .