Woensdag 4/3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu Woensdag 4/3 - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

Woensdag 4/3

Blijf op de hoogte en volg yvonne

04 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Zo vandaag half 6 op en 7 uur naar de soupkitchen(voedselbank) waar het eten wordt klaargemaakt voor families en creches en House for happiness(voor de ouderen).
Elke maandag en woensdag komen er vrijwilligers uit Port Alfred om te helpen met het klaarmaken van het eten.En er zijn betaalde krachten die daar werken.
Al het eten wordt gesponserd door supermarkten,restaurantjes e.d.
Wij hebben heel veel gesmeerde broodjes ingepakt en Christa hielp o.a met eieren bakken, ik geloof iets van 60 eieren .
Er gingen heel wat broden doorheen en grote emmers met soep, alles werd in kratjes gedaan en werd ingeladen in een pick-up waar wij mee konden om het eten rond te brengen in de township.
En daar gingen wij dan achter in het bakkie met al die gevulde kratjes, dit was een hele ervaring om zo door de township te rijden.
Bij elke familie werd een krat afgeleverd en je zag aan de huisjes van golfplaten dat dit heel welkom was, en zeker bij de oma die 5 kleinkinderen onder haar hoede had.
De mensen waren ook zo blij als wij kwamen, big hugs en zelfs een gebed en dan al die kleine lieve kindjes.
Het was een warme ochtend en best zwaar om in dat bakkie te blijven staan met al die slechte "wegen" maar een ervaring rijker!
Vandaag zou het een hele warme dag worden dus in de middag niks gepland, zelfs de kinderen op een school of in een creche blijven binnen of liggen in de schaduw,
Wij hebben het strand opgezocht en er is niks zo dubbel als in de ochtend eten uitdelen aan de meest arme families en in de middag op het strand te liggen maar dit gevoel hebben wij hier elke dag , denk aan de townships met een klein huisje van steen of golfplaten en wij liggen s'avonds weer in ons bed in ons B&B.
Hoe dubbel kan het zijn!

• 04 Maart 2015 - 19:13

Saskia B:

Zeker dubbel, maar voelen jullie je alsjeblieft niet schuldig als je in deze periode ook eens iets voor jezelf doen. Jullie verdienen het! xxxx