Weetjes - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu Weetjes - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

Weetjes

Blijf op de hoogte en volg yvonne

08 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Ontbijt: 2 witbroodjes met jam of pindakaas en thee, heel af en toe een bruinbroodje
Tijdens het speeluur van 10 tot 11 drinken wij Keniaanse thee(gekookte melk met heet water en thee.
Lunch slaan wij meestal over, een tosti met kaas en tomaat wil er wel in bij het zwembad,de tosti is niet zoals in Nederland maar wel lekker. En hier halen wij regelmatig koffie!

Het avond eten is prima, Phoebe (vrouw van Leonard )kookt altijd voor ons en als dessert elke avond vers gesneden fruit! mango, papaya, banaan, groene sinasappel de nodige vitamines.
Het menu bestaat uit rijst met een stoofpotje van groente en vlees(niet elke dag vlees)rijst met groente en vis, kop en staart liggen erbij maar gewoon laten liggen.
Ugali (meel in gekookt water en net zolang blijven roeren dat het een stevige massa is)met een groente prut, lekker om met je hand te eten en dat mag hier ook.
Spagetti met een groenteprutje, allemaal niet verkeerd !
Christa wast meestal af en ik spoel na, afdrogen is niet nodig.

Christa gilt nu gelijk als ik de deur uit ga, bang dat ik haar weer opsluit!
Maar zonder Christa geen internet voor my, hoe vaak ik niet het internetstick vergeet!

De kinderen ons geen mzungu (blanke) meer noemen maar onze namen roepen!

Esther, de nieuwe juf voor drie maanden op proef is aangenomen, heel fijn voor de kinderen van groep 1 en 2.

De naaigroep staat nu stil, wat ik begrijp is dat de vorige leerlingen nog wachten op hun certificaat en er nog geen nieuwe groep is omdat de volgende groep lesgeld moeten gaan betalen? blijft een beetje onduidelijk voor mij.

De douche hier gemaakt is en je nu heel af en toe een echte straal krijgt maar meestal 4 kleine straaltjes, haren wassen is geen succes hier! de douche bij het zwembad maakt heel veel goed:)

Onze swahili een beetje vooruit gaat , hujambo(hallo) habari gani(hoe gaat het) nzuri, asante(goed , dank u) kwa heri (tot ziens , vaarwel) unaitwa nani? (hoe heet je) ninaitwa(ik heet)

En voor de Kameroeners, ik loop heel goed op het strand(tot zover ha ha )
Hakuna Matata!