wondverzorging en jiggers - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu wondverzorging en jiggers - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

wondverzorging en jiggers

Blijf op de hoogte en volg yvonne

07 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Woensdag een dag van meehelpen in de klas van groep 1 en 2 en vooral veel spelen in de pauze die wel een uur duurt. pff leuk maar warm en de kinderen het hinkelen voor gedaan. lachen:) eigenlijk vinden ze alles leuk als je maar meedoet.
Na de lunch slapen de kleintjes tegenwoordig, allemaal voorovergebogen op de tafel, dan zie je die slapende zwetende koppies, schattig, je gunt ze toch een lekker bedje!
Donderdagochtend eerst per ongeluk Christa in onze slaapkamer opgesloten en ik zat lekker te kletsen met Phoebe :) na een aantal keren roepen hadden wij eindelijk in de gaten dat zij er niet uit kon! deze ga ik vast nog een keer terug krijgen ha ha.
Met z'n tweetjes naar de oude man met de lepra in het dorpje, zijn voeten moesten worden verzorgd en na de vorige keer mee kijken moest het vandaag wel lukken. Aan 1 voet heeft hij nog een wond en de ander is ook behoorlijk aangetast door de lepra.
Gewoon doen en er niet bij nadenken is ons motto en die man is dan zo blij met de hulp(eerlijk gezegd was ik zelf verbaasd dat ik het toch wel kon doen)en maandag gaat Christa ervoor .
Alle kinderen die een jigger hadden of een wondje moesten zich bij Leonard melden en er werden 2 groepen gemaakt , de jigger kindjes gingen met hun voeten in een bak met water om ze goed schoon te maken en dan mochten ze op een rij wachten tot ze aan de beurt waren, het is pijnlijk als een jigger onder de nagel zit of bij de nagelriem maar de kinderen geven geen kik, bikkels zijn het .
En van al deze indrukken en spelen met de kinderen is het strand een uitkomst eind van de dag, vandaag kwam er een kudde koeien(met een bult op hun rug) voorbij! Je weet niet wat je ziet !

• 07 Februari 2013 - 22:49

Janna:

Hey Yvon,
    Het moet schitterend zijn, al die spelende kindjes. En vertederend als ze slapen! 60 bedjes?? Dan mag er wel een leger vliegende meubelmakers komen! Chris opsluiten? Ben je haar zat ofzo? Is lepra trouwens besmettelijk? Passen jullie op je zelf? Binnenkort zelf jiggers verwijderen, of toch nog maar ff wachten? Het moet heerlijk zijn om na een warme werkdag het zwembad of de zee in te springen,
    zelfs al lopen er koeiedarissen op het strand. Succes met de naaimachine morgen! XX

• 09 Februari 2013 - 11:49

Gabrie:

hey Von, mooi om je belevenissen te lezen maar ook leuk om alle reakties te lezen; ik hoor toch ook weer andere verhalen haha. Ik heb nog op" jigger" gegoogeld maar kom alleen op barmaatje en tweemaster uit !Heb je nog last van de muggen? hebben jij en Christa nog hardgelopen? of genieten jullie lekker van het zwemmen? x