topweekend - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu topweekend - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

topweekend

Blijf op de hoogte en volg yvonne

10 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Een leuk weekend achter de rug!
Zaterdag met Christa en Phoebe wezen shoppen in Mombasa, eerst met de bekende matatu, deze reed zo hard , kromme tenen:) en de Ferry naar Mombasa. De Ferry is zo leuk om te zien met al die vrouwen in hun gekleurde ganga,s maar ook zo druk!
Phoebe bracht ons naar de goedkoopste winkeltjes onderhand met nog 2 Kenianen
en waar wij gelopen hebben en hoe ? geen idee maar leuk was het wel!de keniaanse shilling vloog onze(vooral die van mij:))portemonnee uit. Allebij nog een onwijze leuke broek gekocht, hier krijgen wij het niet warm in ha ha(foto is hierbij nodig)
Voor het eerst in een hotel geluncht, voor de verandering ook wel een keer lekker.
Vandaag was een topshopdag:)

En zondag een trip naar de Funzi eiland gemaakt, opgehaald met een safari jeep met airco!!luxe! tijdens de autorit keniaanse les gehad de belangrijkste les was :pesa ngapi(hoeveel geld kost het) en haguna pesa leo (geen geld vandaag ).
Met een bootje zijn we door de mangrove gevaren en uiteindelijk kwamen wij bij een zandbank uit waar wij mochten uitstappen om te relaxen, zwemmen, wandelen en er lagen kussens onder een soort van afdakje, hoe verwend kan je zijn!
Hierna werden wij weer met het bootje naar een resort gebracht , het laatste deel naar de resort moesten wij lopen door de mangrove want het water was erg laag. Het resort was niet zo groot maar heel gezellig en het eten was top(eerlijk gezegd de wijn ook:)) ook hier weer heerlijk geluierd in de hangmat en nu hoefden wij niet door de mangrove te lopen want het water was weer hoog dus lag het bootje voor ons klaar om weer richting begin punt te gaan.
Op de terugweg naar huis nog gekeken of wij krokodillen konden zien, niet gezien maar wie weet de volgende keer.
Als laatste nog even met Allunda(chaffeur) naar een lokale markt geweest, gelijk onze keniaanse les in praktijk gebracht ha ha !
Het was ook nu weer een topdag maar ergens voelt het heel dubbel! Maar je hebt zo,n weekend of dag wel nodig maar toch!

• 10 Februari 2013 - 21:48

Rina:

Hoi Yvon, Dat was echt een top weekend zo te lezen, Echt wel jou ding een beetje shoppen, lekker eten. En toch heel veel gezien. Hoop dat er nog veel van dit sort weekende weekende volgen. Kijk al weer uit naar het volgende verslag.xx

• 10 Februari 2013 - 22:50

Marcel:

Hoi Yvon, ik ben wel een beetje jaloers op je....... zoveel meemaken en ondernemen. Geweldig om te lezen. Hierdoor komen de beelden van Kameroen bij mij weer boven. Tja en shoppen is echt iets voor jou he en je neemt voor iedereen wel iets mee zowel voor de lokale mensen als thuisfront. Stofjes kopen en op de naaimachine vermaken.....echt iets voor jou! Hoe is het met de apen op het dak ?
    Neem je niet teveel bagage mee terug haha....

• 11 Februari 2013 - 19:12

Saskia Boone:

Nou, dat klinkt goed! Heerlijk om zo'n leuk weekend tussendoor te doen, jullie moeten immers ook af en toe een beetje opladen.
    Ben benieuwd wat jullie allemaal gekocht hebben:)

Even over het werk, kan ik jullie opgeven voor 6 april, vanaf 12 tor ong 16 uur, voor het vieren van het 25 jarig jubileum van Karin? We gaan met de afdeling naar het paasdal om daar iets leuks te doen en daarna high-tea-en!!!!

groetjes aan Christa en bevroren groetje uit nederland:)

xxx

• 13 Februari 2013 - 10:10

Gabrie:

natuurlijk is het dubbel; maar jullie doen ook veel goed dus ik ben blij dat jullie je ook laten verwennen hoor! wauw wat klinkt het heerlijk allemaal!! xxx