topsport! - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu topsport! - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

topsport!

Blijf op de hoogte en volg yvonne

12 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Maandag0chtend eerst naar de oude man geweest om zijn wond te verschonen, jammer genoeg moesten wij weer terug omdat het verband niet was aangevuld(komt toch bekend voor rkz :)) en wij niet echt wakker waren. Wij lopen met een verbandtas , een jerrycan met een ontsmettingsmiddel en 2 wasbakken, 1 voor het ontsmetten en 1 voor de afval. Gelukkig begreep de man dat wij terug zouden komen en hield hij heel pittig zijn been omhoog om de pleijsters niet gelijk vies te maken. Stel je voor een oude magere man aangetast door de lepra, zittend op de grond voor zijn kleine hutje, het is denk ik niet voor te stellen.
Op school zorgen de kinderen er wel weer voor dat je je gedachten los kan laten. Tijdens de les hoor je Christa, Christa en Yvon Yvon, blijft leuk. Tijdens het spelen was de broek van Christa behoorlijk vies geworden en de juf gaf de kinderen gelijk een lesje over schone uniformen op de maandag.De ouders zouden aangesproken moeten worden maar de kinderen hebben de toekomst:)

In de middag met de matatu naar Mombasa en Phoebe heeft ons naar de opstapplaats gebracht, ze wilde zeker weten dat het goed zou gaan en dat vonden wij wel lief. Maar vandaag was het zo warm dat wij al zwetend uit de matatu kwamen, op naar de ferry, windje vangen.
In Mombasa een tuktuk genomen(de eerste de beste want je wordt door iedereen aangesproken) wij dachten dat de afstand naar het backpackers hostel niet zo ver zou zijn! haha wel dus, lachen hoor in zo'n drukke stad. De tuktuk vliegt overal langs, onwijs leuke foto's gemaakt van de stad en wij in de tuktuk maar jammer genoeg kwam ik er later achter dat ik mijn fototoestel kwijt was! Balen! niet eens om het toestel maar de foto's krijg je niet meer terug:(

Mombasa backpackers hostel is eenvoudig(nooit meer voor mij) en de groep van de sociaal safari(op safari en projecten bezoeken en wat vrijwilligers werk doen) waren er ook al, klaar om morgen de mountainbike te gaan doen!
Spannend!

En spannend dat het was ! vroeg opstaan na een kort nachtje en op naar de mountainbikes. Eerst moesten wij de fietsen passen en uitproberen, helmpje op , handschoentjes aan en op naar de 24 km !
Dwars door de dorpjes en de velden, zandweggetjes en wegen met hele kleine steentjes, heuvel op en af, af en toe een korte pauze en een banaantje, mooie uitzichten bewonderen.
Halverwege de rit konden de mensen die niet meer wilden fietsen een korte route nemen en wie de lange wilde doen ging verder en uiteindelijk kwam je bij een berg waar je naar boven kon fietsen of lopen om het uitzicht te bewonderen.
Dit klinkt soepeltjes maar was het niet, heel zwaar en warm en zere billen! En uiteindelijk kwamen Christa ,Adinda, de begeleider en ik als enige van de 11 deelnemers aan op de top, Yeah.
Daar waren wij zelf super trots op want het was echt zwaar maar ook leuk!

Als beloning een heerlijke ijscappucino gedronken en ben benieuwd hoe stijf wij morgen opstaan!
Eerst maar slapen in een stapelbed:)
en morgen gaan wij naar een project in Mombasa met een vrijwilligster, zij werkt in het Children's Home .

• 12 Februari 2013 - 18:19

Rina:

Hoi Yvon, Wat een leuk verhaal weer om te lezen, maar wat jammer van je foto toestel echt balen.
    Stoer hoor dat dat jullie tot aan de top zijn gegaan (maar je bent ook een toppertje opgeven staat niet in jou woordenboek). Inmiddels zit de helft van de 5 weken er al weer op. Hoop dat je nog veel leuke dingen gaat mee maken groetjes xxxxRina

• 12 Februari 2013 - 18:52

Vera:

Zo Yvon, das nog eens leven en niet geleefd worden. GEWELDIG.
    Let op elkaar en geniet ervan.
    xxx, vera

• 12 Februari 2013 - 19:46

Ellen:

Hoi Yvon en Christa,
    Julle maken weer heel wat mee. Gelukkig wisselen jullie het werk wel af met ontspanning. Ja, Yvon , je hebt nog steeds een bere- conditie!
    Wat ontzettend jammer van de foto's. Onvervangbaar. Hopelijk heeft Christa nog foto's gemaakt?
    Heel veel succes nog!!!!

• 12 Februari 2013 - 20:10

Janna:

Hoi Yvon,
    Wat een belevenissen! Ik kan me voorstellen, dat jullie trots op jezelf waren hoor. Zo'n end fietsen op slechte wegen en met die hitte, niet niks! Het valt niet mee he, om met meerdere (onbekende) mensen in één kamer te slapen. Wat een herrie! Zonde van je foto's en je fototoestel. Zet je nu Chris in als razende reporter?? Ben benieuwd hoe Swahili klinkt. Laten jullie het horen als je weer terug bent (nog maar even niet aan denken!!!!) ? Geniet maar en blog rustig door! XXX

• 12 Februari 2013 - 20:31

Anoushka:

Hoi Yvon,

Leuk om jouw verslagen te lezen en foto's te bekijken. Leuke foto's en wat een schattig kindje. Een geweldige ervaring hoor, petje af voor jullie.
    Liefs, Anoushka

• 12 Februari 2013 - 20:43

Ilona:

Hoi Yvonne,

Wat een leuke reisverslagen en wat een reis..!!!
    Heb veel bewondering voor jullie want wat een aparte wereld is het daar en wat een armoede en ellende kom je er niet tegen!
    Fijn dat je samen met Christa bent, lijkt me fijn om dingen te delen daar.
    Geniet nog van de vrije tijd en safari en straks van de kindertjes!

Groetjes Ilona

• 13 Februari 2013 - 10:04

Titia:

Geweldig allemaal! xxx

• 13 Februari 2013 - 12:52

Gabrie:

haha doorzetter!! goed gedaan weer, ben trots op jullie!!