eerste werkdag - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu eerste werkdag - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

eerste werkdag

Blijf op de hoogte en volg yvonne

30 Januari 2013 | Kenia, Msambweni

Na een hele warme nacht maar toch lekker geslapen een ontbijt met wit brood en jam en pindakaas(voor de eerstvolgende 5 weken:))en een kop thee op naar het schooltje. Willeke vertelde al dat de kinderen je graag als een boom gebruiken en alle aandacht van je willen. Nou dat klopte behoorlijk maar het zijn leuke kinderen die vragen om aandacht.
De enige leraar op deze school was er even niet en dan wachten de kinderen gewoon in de klas. Wij dachten ze wel even bezig te kunnen houden met het alfabet maar dat lukte met enige moeite! pff ik was nu al moe en bezweet.
Buiten met de kinderen gespeeld, liedje van papegaaitje leef je nog gezongen en toen was het tijd voor de lunch, rijst met bruine bonen, en de kinderen zitten allemaal op de grond.
Hier is dus werk voor ""de vliegende meubelmakers"weggelegd !picknicktafels voor deze kinderen zou welkom zijn.

Na de lunch met Willeke naar het oude Blessed Camp geweest om daar eten bij een oude man te brengen en dat was heftig, een klein hutje , hij kruipend naar ons toe want lopen gaat niet door de lepra, zijn vrouw die naast hem zit, en dan mopperren wij over onze gezondheidszorg en over de zorg voor de oudjes! hoe groot en schreinend kan het verschil zijn. Als Willeke weg is gaan wij nog een keer naar dit stel toe om eten te brengen.
Na deze dag is het heerlijk om even af te koelen in de zee(decadent maar noodzakelijk want de douche werkt niet echt) en te douchen bij het zwembad. Gelukkig hebben wij tot nu toe nog geen last van muggen!
Na wat gedoe met het internet(ben zo blij dat Christa er is)zwetend het bed in, wil niet klagen maar wat is het warm:)

  • 31 Januari 2013 - 12:30

    Rina:

    Hoi Yvon, leuk een berichtje van je te lezen.Toch weer een cutuur shok begrijp ik ondanks dat dit de derde keer is is toch iedere keer anders he. ik hoop dat die muggen lekker weg blijven. Kijk uit naarje volgende bericht Groetjes Rina

  • 31 Januari 2013 - 19:00

    Bea Van Dijk-Bakker:

    Dag Yvonne,
    Omdat ik vorig jaar mei in Blessed Camp was volg ik alle berichten met grote interesse.
    Fijn dat je ook dat heerlijke resort hebt ontdekt. Paradijselijk...was de omgeving ook maar
    een beetje zo...maar daar kunnen we allemaal misschien een beetje aan meehelpen.
    Zou je iets kunnen vertellen over de naaigroep? Wat doen de vrouwen de hele dag en
    wat doet de leraar? Ik probeer namelijk via verschillende mensen een beeld te krijgen
    van de naaigroep zodat ik missschien een lesprogramma voor de naaigroep kan opstellen.
    Wat willen de vrouwen zelf eigenlijk het liefste leren? Ik zie uit naar je antwoord.
    En bovendien, ik lees graag over al je belevenissen. Doe Phoebe mijn hartelijke groeten.
    Ze is veels te lief.

  • 31 Januari 2013 - 19:18

    Agnes:

    Hallo Yvonne,

    Wat leuk om weer je belevenissen te volgen! En zo'n eerste dag al gelijk voor de klas staan in die hitte.
    Nou dan is inderdaad zo'n duik in de zee verfrissend. Wat een verschil toch hè! Doe je alles met Christa of doet zij andere dingen? Heeft Christa een eigen " waar ben je nu"?
    Nou succes met alles hoor,ik volg graag je verhalen, dus schrijven maar!
    Lieve groeten, Agnes

  • 31 Januari 2013 - 21:06

    Janna:

    Hoi Yvon en ook Chris,
    Niet mekkeren over "warm" hoor! Je mag best wat hierheen sturen :-)
    Blij te lezen, dat jullie goed zijn aangekomenen inderdaad, zowel cultuur~ als temperatuurshock voor jullie. Wat lekker, dat jullie zo dicht aan zee zitten en kunnen douchen. Anders werd het wel erg plakkerig, denk ik. Ben benieuwd hoe het is als jullie een klein beetje gewend zijn daar. En voor jou, Yvon, naar het verschil met je vorige reis. Meiden, vergeet niet ook te genieten! Ik ga ff kijken of Chris ook blogt. XX voor allebei.


  • 31 Januari 2013 - 22:42

    Saskia:

    Leuk om jullie belevenissen te lezen, kijk alweer uit naar de volgende update:)

  • 01 Februari 2013 - 16:17

    Titia:

    hoi Von! Wat heerlijk om dit verslag te lezen. Ver weg, maar op zo'n moment van lezen voelt het toch dichterbij. Wat geweldig dat je Willeke daar nog hebt getroffen! Genoeg werk aan de winkel begreep ik, dus weer druk, druk en warm, warm en warmer.!
    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag, xxx Titia

  • 01 Februari 2013 - 16:28

    Eduard Van Den Berg:

    Hey Yvon,

    Leuk dat je een blog hebt, ik zal zeker al je verhalen lezen.
    maak er een paar mooie weken van.

    Groetjes Eduard.

  • 02 Februari 2013 - 09:53

    Gabrie:

    haha ik ben ook blij dat Christa er is, want het gaat lekker met het reisverslag; ik kon er zelfs drie achterelkaar lezen dus ik ben weer helemaal bij!!. Wat heerlijk dat je nog geen last heb van de muggen ik hoop zo dat het zo blijft!! nu is het weekend en als het goed is zijn jullie nu toch vrij? geniet ervan en tot de volgende update! ciao

  • 02 Februari 2013 - 16:18

    Vera:

    Hoi Yvon,
    Was aldoor op je mail via waarbenje aan het wachten...kan lang wachten, moet zelf op zoek hi hi ( gelukkig heb ik hier Saskia). Blij te horen dat je verkoeling in de zee hebt...zeker decadent. Krijg tussendoor nog jullie sms binnen....dacht dat jullie aan t werk waren, krijg alleen maar te horen hoe lekker het is op het strand...kan jullie ook geen ongelijk geven.
    Gisterenavond samen met MB naar het optreden van Gabrie geweest. MB is weer helemaal gelukkig, eindelijk Gabrie gehoord en gezien.
    Hoop dat er een terrasje in de buurt is, zou niet zo gek zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yvonne

Actief sinds 12 Juli 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 28144

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Zuid-Afrika,

27 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Blessed Camp Kenia

21 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Kameroen 2012

17 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Botshabelo

Landen bezocht: