medical clinic en jiggers - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu medical clinic en jiggers - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

medical clinic en jiggers

Blijf op de hoogte en volg yvonne

02 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

vandaag met een leeling verpleegkundige naar een lepra patient geweest in het oude Blessed Camp, moeilijk om te zien als je een oude man ziet strompelen in een oud klein hutje met heel weinig te eten en 1 kruk om te zitten, hoe afhankelijk kan je zijn op je oude dag.
Zijn benen(voeten) werden verzorgd en opnieuwe ingezwachteld ,wat een verantwoordelijkheid voor een llverpleegkundige toch!

In de kliniek zat een klein jongetje te wachten met jiggers in zijn voeten, jiggers zijn zandluizen en die kruipen onder de huid en laggen daar eitjes, jeg, je moet de jigger en de eitjes verwijderen met een mesje , ik weet niet of ik dat wel kan maar ik heb nog een paar weken!
Ik had toch wat frisse lucht nodig en was Christa gaan zoeken, zij had een oppas baby bij haar , je hoorde de keniaanse mannen denken????
Even bijgekomen bij het zwembad van een kleine lodge.


Voor Willeke was het de laatste dag hier dus zij had het druk met afscheid nemen en dat blijft altijd moeilijk .
De kinderen krijgen hier tussen de middag eten en dan zitten zij met z,n allen op de grond, een bord voor hun voeten , en het enige wat je hoort is een heel zacht smakgeluidje van wel 60 kinderen. waarschijnlijk is dit het enige wat zij te eten krijgen

  • 02 Februari 2013 - 17:32

    Rachel:

    Pff ik zou 't niet kunnen hoor mam, als ik me die smakkende 60 kindjes voorstel. Moet ik me al gaan voorbereiden op een geadopteerd zusje of broertje? Haha ik kan me teminste voorstellen dat u denkt ik neem ze het liefst allemaal mee!

    Veel succes & plezier! Trouwens, ben blij dat het lukt met me laptop daar haha

    X, Rachel

  • 02 Februari 2013 - 19:19

    Saskia:

    Kom op Yvon, als eem ll verpleegkundige t kan jij t ook hoor! :))) Zonder gekheid kan me voorstellen dat het allemaal even slikken is.
    x

  • 02 Februari 2013 - 21:12

    Vera:

    Hoi Yvon,
    Ja het blijft moeilijk, maar jullie doen het heel goed.
    Zorg wel goed voor jezelf, anders kan je niet goed voor hen zorgen. Je weet wat ze zeggen hè.....When the going gets tough, the tough get going.
    Trots op jullie, x

  • 02 Februari 2013 - 21:31

    Laura Broers:

    Lieve Yvonne,
    het is ook wel een heel andere wereld waarin je terecht bent gekomen. Ik denk dat het wel fijn is dat je samen met Christa bent. Ik ben weer benieuwd naar je volgende bericht. Ik ben trots op je.
    Lies,
    Laura

  • 02 Februari 2013 - 23:23

    Michel:

    Hi Yvonne,
    Leuk dat je hier meerl met de mensen bezig bent itt de meubelmakers. Alhoewel je aangeeft dat hier ook een rol voor hun ligt ! Hoe zorg je nou dat die zandluizen niet overspringen naar onze pieten
    Afijn dat zal jij wel uitzoeken............ als je ze maar niet in onze schone RKZ koffie kamer loost!
    Geniet daar , Gr Michel

  • 03 Februari 2013 - 09:29

    Rina:

    Hoi Yvon,
    Wat heftig als je dit zo mee maakt. Dit is ook niet te vergelijken met de vorige keren dat je vrijwillers werk gedaan hebt, maar het laat wel zien dat jullie echt nodig zijn. Ik heb diepe bewondering en respect voor allen die dit doen. Ik kijk alweer uit naar je volgende berichtje. Het gaat nu wel goed he met de berichtjes.
    Nou zorg goed voor je zelf dikke kus.

  • 03 Februari 2013 - 14:32

    Sabine:

    Hey Yvon,

    Het klinkt wel heftig allemaal.
    Ik hoop dat je uiteindelijk die malle zandvlooien en eitjes kan doen.
    Lijkt mij doodeng.
    Moet weer een hele andere ervaring zijn als de vorige keren.
    Geniet er van. Voor je het weet staat je weer in het koude landje.

    Liefs Sabine

  • 03 Februari 2013 - 15:03

    Janna:

    Hoi Yvon,
    Als jij nou goed leert hoe het moet met die jiggers enzo, dan kunnen wij straks met onze voetproblemen bij jou terecht ;-)! Hebben Chris en jij een beetje steun aan elkaar?? Ik kan me voorstellen dat je hart af en toe omdraait als ik lees over de oude man met lepra en die kindjes. Als jullie terugkomen zitten er 30 bij Chris en 30 bij jou in de koffer?? Heeft Chris geen blog of kan ik het gewoon niet vinden?
    Wel een geheel ander leven bij jullie, hè? Ik ben gister met 2 meiden trouwjurken wezen uitzoeken, dat moet voor waar jij nu zit enorm decadent zijn. Heel veel succes daar voor allebei en een dikke kus.

  • 04 Februari 2013 - 22:11

    Gabrie:

    jeetje Von wat heftig allemaal ; jiggers nog nooit van gehoord ! ik voelde me al veilig met jou naast me in de duinen maar vanaf nu helemaal. En je hebt gelopen... vroeg me alleen af of Christa nog mee is gegaan?
    wij hebben heel veel tandenborstels opgehaald afgelopen vrijdag voor medical checks for children ; die doen ook veel in Kenya; hebben ze daar bij jou toevallig van gehoord? liefs

  • 09 Februari 2013 - 17:03

    Ellen:

    Indrukwekkend!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yvonne

Actief sinds 12 Juli 2011
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 28130

Voorgaande reizen:

14 Februari 2015 - 14 Maart 2015

Zuid-Afrika,

27 Januari 2013 - 01 Maart 2013

Blessed Camp Kenia

21 Juli 2012 - 17 Augustus 2012

Kameroen 2012

17 Juli 2011 - 06 Augustus 2011

Botshabelo

Landen bezocht: