Medical clinic en kussentjes - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu Medical clinic en kussentjes - Reisverslag uit Msambweni, Kenia van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

Medical clinic en kussentjes

Blijf op de hoogte en volg yvonne

05 Februari 2013 | Kenia, Msambweni

Maandagochtend samen met Christa naar het medical centrum geweest en het spreekuur met de verpleegkundige bijgewoond, het was niet druk en dit komt omdat de mensen buiten het dorp wat moeten betalen voor een consult.
Vandaag kwamen vooral kleine zieke kinderen, en als alle patientjes waren geweest dan werden de medicijnen uitgedeeld door dezelfde verplaagkundige! over wachttijden gesproken! En als laatste was er een nog een oude man met lepra , zijn voeten hadden behoorlijke wonden( gaten) die veel pijn deden, nu was het alleen de wonden verzorgen en volgende week veel dode huid wegsnijden.
Als het goed is gaan Christa en ik as donderdag samen naar de oude man in het dorp om zijn voet te verzorgen ,vorige week was ik daar met Salomon, de verpleegkundige, maar Salomon gaat voor 5 wkn naar een ander zkh en tot zover is er nog geen nieuwe gevonden.
Wij gaan ons best doen.
In de middag achter de naaimachine gezeten! een trapnaaimachine!nooit geweten hoe lastig dat toch is. Vreselijk gelachen en liters vocht kwijt geraakt, zweten!
Maar uiteindelijk een stuk of 30 kussentjes genaaid(kunnen de kinderen mee gooien)bonen gekocht, kussentjes gevuld en een tas erbij gemaakt. Zag er niet slecht uit en als beloning een duik in het zwembad !
En dinsdag op school geholpen met opdrachtjes van de kinderen, toch moeilijk inschatten wat het niveau nu is, er ziten best veel verschillende leeftijden bij. De ene dag zitten er 30 kinderen in de klas en de volgende dag misschien 20, als de ouders geen geld hebben dan laten zij de kinderen thuis, heel jammer toch en de kinderen missen gelijk de maaltijd van school!
Om onze kussentjes te testen vandaag een speluurtje gehouden en de kinderen vonden het prachtig, vreselijk gelachen en wij zijn vooral uitgelachen als wij het spelletje voor deden.
Het was vandaag zo warm dat zelfs de kinderen in de schaduw speelden, touwtje springen met de nieuwe springtouwen!(Debby , nog bedankt)beetje voetballen pff echt te warm maar wel een hele gezellige dag. De kinderen hebben geprobeerd mij een liedje te leren zingen in het swahili , morgen weer een kans ha ha

• 05 Februari 2013 - 17:13

Rina:

Hoi Yvon , Je bent lekker op dreef met je berichtjes ik geniet er van. Moest je toch weer achter de naaimachine. Je bent zo wel een alround hulp verpleegkundige, leeraar,spel terapeute en coupeuse geweldig te lezen dat jullie ook veel lol hebben groetjes en tot de volgende mail xx

• 05 Februari 2013 - 17:53

Vera:

Zo dames als jullie thuis komen kunnen jullie wel een hittepitkussentjes- ( kussens gevuld met pitten voor in de magnetron! ipv kruik) atelier beginnen. Wel eerst veel kersens eten hi hi. Gruwelijk knap dat jullie de wondjes gaan verzorgen, weet niet of ik dat wel red. Petje af.
    Geniet van jullie momenten, x

• 05 Februari 2013 - 18:28

Ellen:

Hoi Yvonne en Christa,
    Heel leuk om jullie berichtjes te lezen, ik kijk er naar uit! Fijn om de kinderen plezier te bezorgen. En, Yvonne, alweer achter de naaimachine. Ze strikken je elke keer he.
    Heel veel succes en plezier!!!!

• 05 Februari 2013 - 18:58

Linda:

Wat zijn je verhalen jaloersmakend! Tis echt leuk om op de hoogte te blijven van je avonturen.
    Heel veel geluk nog daar, en geniet van alle mooie momentjes!
    Groetjes, Linda

Ennuh....succes met het witte brood en eentonige beleg....komt me bekend voor ;)

• 05 Februari 2013 - 19:07

Annet:

Hoi yvonne
    Leuk om al die verhalen te lezen. Wat een indruk zal het allemaal maken.
    Spannend hoor dat je straks samen met cChrista zonder hulp wonden moet gaan verzorgen.
    Ben benieuwd te lezen hoe het verder gaat.
    Groetjes Annet

• 05 Februari 2013 - 20:38

Janna:

Hoi Yvon,
    Wat worden jullie alround! Had je dat verwacht voor je heenging, of dacht je alleen met kindertjes te gaan werken? Mooi dat er ook tijd is om te spelen met ze, en vooral de duik in het zwembad zal je weer goed gedaan hebben. Heb eindelijk ook van Alette gehoord waar ik Chris haar blog kan vinden, dus ga even zoeken. Ben alweer benieuwd naar de volgende verhalen! XX

• 05 Februari 2013 - 21:20

Saskia:

hoi Yvon en Christa, Leuk om weer jullie belevenissen te lezen. Jullie zijn na een ruime week al aardig op dreef! Toch weer achter de naaimachine, dat hoort er blijkbaar bij:)
    xxx

• 06 Februari 2013 - 19:24

Sarah:

Hoi Yvonne,

Ik ben via m'n moeder op je site gekomen, leuk om te lezen wat je zoal meemaakt!
    Succes maar vooral heel veel plezier! Groetjes Sarah

• 10 Februari 2013 - 21:20

Ans:

Leuk om te lezen Von! Zal veel indruk maken!
    Respect hoor!!

Gr. Ans