Eerste dagen Kameroen - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu Eerste dagen Kameroen - Reisverslag uit Heemskerk, Nederland van yvonne Kakebeen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Kameroen

Blijf op de hoogte en volg yvonne

25 Juli 2012 | Nederland, Heemskerk

Ik schrijf een stukje op verzoek van Yvon daar ze (nog) geen internetverbinding heeft. Alles gaat goed en ze heeft het erg naar haar zin ondanks het feit dat er geen stromend water is maar een waterput, geen elektrische stroom ( generator voor tweede maal stuk). Slapen gaat goed en eten ook en erg warm dus veel zweten en ze heeft echt een Robinsonade gevoel vertelde ze mij:)
Daarnaast hadden ze cash/geld probleem daar er geen ATM of pinautomaten in Kameroen zijn die Maestro of Amex creditcardnummer accepteren....(foutje bedankt). De stichting vliegende meubelmakers bracht hulp en heeft middels een geldtransfer inmiddels geld overgemaakt naar een lokale bank en ze kunnen nu dus materiaal en eten kopen. Ze belt of sms mij af en toe maar is zuinig op de batterij van haar telefoon daar ze de batterij nog...niet kan opladen. Ze heeft ondanks alles erg najaar haar zin en de ontvangst van de Nederlandse groep vrijwilligers was geweldig en ze waren erg blij met alle meegebrachte spullen uit Nederland. Zolang ze zelf geen updates kan maken via internet zal ik af en toe een stukje plaatsen zodat iedereen toch een beetje op de hoogte kan blijven van Yvonne Robinson:)

Groetjes van Yvonne uit Kameroen (Glenn)

• 26 Juli 2012 - 15:59

Gabrie Smits:

wauw Von, wat een mooie foto's leuk om te zien dat geeft meteen een beeld van hoe het daar is. leuk ook dat je meteen een verhaaltje (hebt laten) hebt geschreven. Ik ben wel benieuwd of je matje nu nog mist !!
    groetjes Gabrie

• 26 Juli 2012 - 18:29

Goed Zeg !:

Hoi Yvon (Glenn). Geweldige foto's. En Glenn jij bedankt voor deze update, fijn om toch op zo'n manier op de hoogte gebracht te worden. Maar wat een gedoe met dat water, stroom, cash geld etc. Maar ach, Kameroen, wij hebben het hier gewoon veel te luxe !
    gr. Titia

• 30 Juli 2012 - 09:25

Reis:

hoi Glenn, fijn om te lezen dat het goed gaat met Yvon. Ik was al erg benieuwd:) De berichtgeving zal wel minimaal blijven als de stroomvoorziening zo minimaal is. Lees jouw berichtjes wel weer!
    groetjes aan Yvon!

gr. Saskia